Bývalý minister zahraničných vecí Lotyšska obvinil Západ z vyvolania vlny terorizmu

Bývalý minister Lotyšska Jānis Jurkāns v rozhovore pre lotyšský rozhlas Baltkom sa vyjadril, že západné krajiny včítane Lotyšska si sami môžu za vlnu terorizmu, keď rozpútali niekoľko vojen z ničili cudzie krajiny.

„Vojny, do ktorých je zapojené aj Lotyšsko – v Iraku, Afganistane a Sýrii – sú tým terorom, My, Západ, sme ten terorizmus zrodili. My sme začali vojnu v Sýrii a zničili Irak. Vojaci, ktorí opustili Irak, založili ISIL a vyhlásili nám svätú vojnu. My tomu hovoríme terorizmus a oni to označujú za oslobodeneckú vojnu: Vypadnite z našej krajiny, prestaňte ťažiť našu ropu, choďte preč. Chceme sami vládnuť našej krajine. Umožnili sme zabitie Kaddáfího. Za jeho vlády v Lýbii bolo bezplatné zdravotníctvo, deti sa učili v školách. Čo je tam dnes. Skaza. Začíname vojny, ale nie sme schopní ich ukončiť,“ myslí si Jurkāns.

Podľa neho je recept na boj s terorizmom jednoduchý: Nezačínať vojny.

„Nedávno som bol v Londýne a hovoril som tam s jedným islamistom. Povedal mi: „zničil si môj domov, vypálil olivovníky, ukradol moju pôdu, zabil moju rodinu a zobral mi prácu. Zničil si moju krajinu a ponížil môj národ. Áno, dovolil si mi žiť vo svojej krajine, ale nedal si mi také možnosti, aké máš ty. A ty mi vnucuješ svoj spôsob života“.

„Novinári sa často pýtajú, ako zastaviť terorizmus. Moja odpoveď je jednoduchá – prestaňte sa ho zúčastňovať,“ uviedol Jānis Jurkāns.

Zdroj: Sputnik.cz, 22.04.2017

(- ma -)

Galéria | This entry was posted in 1. Filozofia, sociológia, politológia, 3.2. Súčasný post-klasický kapitalizmus, 3.3. Problémy s demokraciou a ľudskými právami v kap., 5. Geopolitika and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Pridaj komentár pomocou svojho účtu na sociálnych sietiach alebo registráciou po stlačení ikony wp vedľa

